W zdrowym ciele zdrowy duch. Gabinety medycyny estetycznej i odnowy biologicznej to obecnie bardzo popularny biznes, do którego, zgodnie ze statystykami, uczęszcza coraz więcej klientów. Jednak nie wszystkie gabinety kosmetyczne są takie same.
Najważniejszym czynnikiem jest jakość usług i świadomość, że znajdziemy dobrych fachowców, ale wystrój lokalu również bardzo się liczy, mając na uwadze przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów: wybierając gabinet kosmetyczny, patrzymy nie tylko na cenę i przeszkolenie personelu, ale także właśnie na wygląd wnętrza.
Oto kilka wskazówek, jak właściwie zaprojektować przestrzeń Twojego gabinetu kosmetycznego:
Recepcja
Recepcja to pierwsze miejsce, które widzą Twoi klienci, pierwszy kontakt z Twoim lokalem. Dlatego też musimy dobrze przemyśleć jego wygląd, gdyż od tego pierwszego wrażenia będzie po części zależało, czy nowy klient obdarzy nas swoim zaufaniem. Recepcje powinny być jak najbardziej jasne i przestronne w stosunku do pomieszczeń, którymi dysponujemy. Niejednokrotnie wchodzimy do firm, w których nie wiadomo, gdzie się udać, albo jest tak ciemno, że zastanawiamy się, czy trafiliśmy w odpowiednie miejsce. Zadbaj o oświetlenie, umieść szyld z logo firmy, dbając o uporządkowaną przestrzeń i zaufanie przyszłych klientów.
Poczekalnia
Jeśli nasi klienci muszą czekać, najlepiej jest zapewnić im przyjemną poczekalnię. Dobrą opcją są fototapety przedstawiające przyrodę. Innym pomysłem na ciekawy wystrój gabinetu są elementy orientalne, takie jak płaskie kamienie, drewniana podłoga i sufit, które nadają miejscu relaksującą atmosferę. Drewniane, stylizowane meble dodadzą wnętrzu luksusu, podczas gdy wyposażenie w nowoczesnym stylu zapewni wrażenie profesjonalizmu. Ważne jest, by zarówno poczekalnia, jak i sam gabinet i inne jego pomieszczenia składowe były utrzymane w podobnym stylu.
Strefa zabiegowa
Strefa zabiegowa jest centralnym pomieszczeniem – udekoruj ją pieczołowicie i z gustem. Pamiętaj o rodzaju prowadzonej działalności i profilu klientów, którzy będą Cię odwiedzać. Baw się kolorami ścian. Zostaw je białe, jeśli chcesz podkreślić higieniczny i sanitarny aspekt gabinetu kosmetycznego, pomaluj je na zielono, gdy chcesz bardziej harmonijnej i relaksującej przestrzeni lub odważ się na żółty, jeśli Twoim celem jest naładowanie energią Twoich klientów.
Toaleta
Możliwe, że nasi klienci nigdy nie będą musieli korzystać z toalety, ale musimy być przygotowani na wypadek, gdyby stało się inaczej. Możemy zdecydować się na stworzenie toalety, która jest poprawna, ale bez osobowości, która nie wnosi nic nowego i jest kolejną łazienką jak każda inna. Jednak możemy też zaryzykować i stworzyć oryginalną łazienkę, która będzie kontynuacją linii zaproponowanej w pozostałej części centrum. Będzie to coś, co przyciąga wzrok i zwiększa korzystne wrażenie, jakie lokal zrobił na naszym kliencie.
Detale
Diabeł tkwi w szczegółach. Kwiaty przy wejściu, fototapety na ścianach czy niebanalne meble będą wskazywać na troskę i dbałość o szczegóły, które zaciekawią i zadowolą Twoich klientów. Dbałość o te aspekty, które na pierwszy rzut oka nie wydają się zbyt ważne, pokazuje nam, że dbamy o najdrobniejsze szczegóły, a dobro i satysfakcję naszych klientów stawiamy ponad wszystkie inne aspekty.
Komfort
Wybierając meble do gabinetu kosmetycznego, warto postawić na funkcjonalność, ergonomię oraz komfort. Klienci, którym czas oczekiwania na wymarzony zabieg minie jako relaks na wygodnym siedzisku, na pewno wrócą do naszego gabinetu szybciej niż ci, którzy będą musieli zmieniać pozycję siedzenia, nie mogąc się ułożyć na niewygodnym krześle.